Nå som vi er på vei inn i en ny Eurovision-sesong har den Nederlandske kringkasteren offentlig gjort den nye logoen for 2021. De har valgt å se fremover og legge vekt på tilknytning og samvær.
Logoen er ganske lik den som var ment for i år, men med noen oppgraderinger. Det nye designet er inspirert av verdenskartet med Rotterdam som Europas «bankende hjerte» i mai 2021. “Logoen forbinder Rotterdam med hovedstedene i de deltakende landene og symboliserer å komme sammen, uavhengig av form,” sier Sietse Bakker, Executive produser av Eurovision Song Contest.
Den fornyede logoen symboliserer kraften Eurovision Song Contest har til å samle Europa og resten av verden, «og den viser at vi er åpne for alt deltakerne har å by på» sa Sietse. Han fortsatte med å si at Eurovision Song Contest «vil fortsette neste år, uansett hva» og at de «håper å ønske deltakerne, pressen og fansen velkommen til Rotterdam i mai; fysisk om mulig, virtuell om nødvendig.»
Den nye logoen symboliserer også at det er på tide å legge 2020 bak oss og begynne å se fremover mot 2021 med et positivt syn: ”Takket være utviklingen angående vaksiner og pålitelige hurtigtester er vi nå optimistiske med hensyn til hva som kan gjøres på en ansvarlig måte i Mai” sa Sietse. “Hele Europa følger med på oss nå. Vi lage noe veldig spesielt, det er jeg overbevist om!” avslutter han.