Anouk høyere enn Kongen

Anouks suksess i Malmö – og Nederlands første finalelåt siden 2004 – førte også til stor suksess i TV-ratingene:

Årets finale av Eurovision troner øverst av de meste sette programmene gjennom hele 2014: Det foran den meget profilerte innsetningen av landets Kong Willem-Alexander bare noen uker foran konkurransen.

I gjennomsnitt fulgte 4,8 millioner hele showet fra Malmö, mens nesten seks millioner var innom TV-sendingen på det høyeste. Dette var en økning på hele 400 prosent siden Baku i 2012.

Foruten at Nederland for første gang på et tiår kvalifiserte seg til en finale, skal vi heller ikke se helt bort fra at Anouks store popularitet i hjemlandet, også spilte en stor rolle i TV-ratingen.

Bidraget Birds toppet også de hjemlige listene i flere uker.

Nederland, Anouk og Birds endte til slutt på en respektabel niende plass med 114 poeng:

;

Del:
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Relaterte artikler
Italia 2022
Intervjuer

2022: Bekreftede land
Vi teller ned til Eurovision 2022
Dager
Timer
Minutter
Utforsk historien