Høyeste markedsandel siden 2010 for MGP2017

Av alle som så TV på lørdag så var det 72% som så den norske MGP-finalen. Blant de i alderen 12-29 år var det hele 80% som så Jowst, Kristian Valen og alle de andre artistene i sving. 

I dag kom seertallene for den norske finalen i MGP. Den ble sett av 1, 155 000 seere. Det er nedgang på nesten 160.000 siden i fjor. Men i markedsandel har ikke MGP hatt sterkere tall siden 2010. Seertallene for den norske finalen har variert. I 2013 var det drøyt 900.00 som så finalen. I 2014 var seetallet for finalen 761 000. 

Toppåret var uten tvil 2009, da Aleksander Rybak vant med «Fairytale» og finalen ble sett av 1,5 millioner seere.

Delfinalene ble avviklet på grunn av lave seertall i 2014. I 2015 steg seertallene igjen, og i fjor var det 1,3 millioner seere på den norske finalen. 

 

 

 

Del:
Relaterte artikler