Den svenske kringkasteren SVT og European Broadcasting Union (EBU) har i dag avslørt det visuelle uttrykket for Eurovision Song Contest 2024 «The Eurovision Lights».
Inspirasjonen bak neste års visuelle uttrykk er det Europeiske lys, «The Eurovision Lights». Ved å kombinere nordlyset og den harmoniske rytmen til equalizere, ble den visuelle identiteten for Eurovision 2024 skapt. The Eurovision Lights er et konsept basert på enkle lineære gradienter, inspirert av de vertikale linjene som gjennomsyrer både nordlyset og equalizerne, og er skapt for å være en allsidig identitet som kan tilpasses etter behov.
Slagordet United By Music
Tidligere i vinter ble det klart at EBU har valgt å videreføre slagordet «United By Music». Slagordet ble valgt av BBC for å demonstrere det unike partnerskapet mellom Storbritannia, Ukraina og vertsbyen Liverpool og reflekterer musikkens kraft for å bringe mennesker sammen over hele verden. Da dette ble godt mottatt og er meget dekkende for hva Eurovision står for, valgte SVT og Eurovision Song Contest Reference Group (styret for konkurransen) å bruke «United By Music» under Eurovision Song Contest i Malmø. Samtidig ble det bestemt at dette vil bli brukt som ett permanent slagord i de fremtidige konkurransene.
Eurovision Song Contest 2024 avholdes i Malmö 7., 9. og 11. mai 2024.
Kilde: eurovision.tv