Den sveitsiske kringkasteren SSR-SRG holdt i dag en pressekonferanse hvor de presenterte scenedesign, visuell identitet og merkevaren for Eurovision Song Contest i Basel neste år.
Pressekonferansen ble presentert av Jennifer Bosshard og Conradin Cramer, president av Basel-Stadtregionen ønsket velkommen.
«Welcome Home»
Sveits og Basel ønsker alle velkommen hjem til der Eurovision startet. Artur Deyneuve, art director, sier at slagordet blir som tidligere «United By Music», mens merkevaren for Basel 2025 blir «Unity Shapes Love». I alt av det visuelle synes hjertet som har blitt brukt i flere år, men i år med symbolikken av to ører som smelter sammen, da det sveitsiske folk er kjent som lytterne.
Scenen, som presenteres av scenedesigner Florian Wieder, er en stor rigg, med hovedscene, catwalk og en ytterscene formet som en ramme. Denne rammen og dens fire sider symboliserer Sveits sine 4 språk. Sceneriggen skal kunne gjøre alt, den skal kunne virke som en swiss army knife. Det blir led i både gulv og vegger, mens lysrigger vil dominere taket.
Her kan du se det visuelle og scenen:
Billettsalg
Billettsalget starter 29.januar 2025. Nytt av året er at man må forhåndsregistrere seg på Ticketcorner.ch. Forhåndsregistreringen åpner allerede i dag, mandag 16 desember kl. 16.00. Den vil være åpen frem til 10. januar 2025.
Det vil være mulig å kjøpe billetter til 9 show og prisene vil være fra 40 sveitsiske franc til 350 sveitsiske franc.
HER finner du all informasjon om billettsalget.
Programledere
Hvem som skal lede neste års Eurovision blir annonsert i begynnelsen av 2025.
Pressekonferansen kan sees her:
Hva er førsteinntrykket av det visuelle og scenen? Fortell oss gjerne hva du synes på vårt diskusjonsforum på Facebook.