Eurovisjons-hjertet vokser

EBU ønsker fra 2011 en enda større profilering av den etter hvert velkjente Eurovision-logoen med hjertet i midten. Fra kommende år, ønsker nå EBU å profilere hjertet enda mer.

dusseldorf2011logo2

Oppfordringer har blitt sendt til alle de europeiske TV-stasjonene som arrangerer nasjonale uttak, om å bruke en egen vignett i forkant av nasjonale finaler og sendinger. Målet er å skape en større sammenheng mellom nasjonale uttak og finalene i ESC i mai.

Den albanske uttakningen er i skrivende stund allerede i full sving, med stor finale 25. desember. Dette blir første gang vignetten brukes offentlig, og EBU håper at flest mulig kanaler utover vinteren vil vise «logoen» foran sine nasjonale sendinger. Inntil videre er dette friviliig, et eventuelt pålegg om å bruke vignetten, vil ikke bli satt i live før 2012.

Kilde: EBU, Eurovision.tv

Del:
Relaterte artikler
Basel
Melodi Grand Prix
2024: Alle låtene
Intervjuer
2025: Bekreftede land
Vi teller ned til Eurovision 2025
Dager
Timer
Minutter
Utforsk historien