På lørdag vant han Sanremo festivalen, og gjorde det klart at han vil representere Italia med låten Occidentalis Karma, nå kommer det til å bli gjort noen små endringer.
Det første som må bli endret på er selvsagt tiden. Sanremo festivalen har ingen tidskrav til låtene, men i Eurovision kan ikke en låt være lenger enn tre minutter. Derfor må 37 sekunder av Occidentalis Karma vekk.
Den andre endringen en av låtskriverne nå går ut å snakker om er at det vil bli lagt inn engelsk tekst i låten. Dette for at folk skal forstå meningen med den dansende gorillaen, og teksten ellers.
Endring nummer tre blir å ta bort enkelte referanser som Francesco Gabbani kommer med i løpet av sangen. Dette innebærer merkenavnene Gucci og Chanel. Det er ikke tillatt å navngi selskaper eller gjøre reklamer i Eurovision.
Siden lørdag har Occidentalis Karma fått en eventyrlig mottakelse. 14,5 millioner har sett den offisielle musikkvideoen og låten topper den italienske Spotify listen. Francesco har også klart å komme seg inn på Itunes listene i Spania og Sverige.
Eurovision.tv lastet opp fremføringen fra Sanremo festivalen på sin side tirsdag, og på to døgn har klippet oppnådd en halv million seere og 14000 likerklikk.