NRK og EBU har frigitt logo og tema for Oslo-finalen under parolen «Share The Moment».
(Alle bilder © NRK/EBU)
Som meldt i slutten av oktober, er det designbyråene Gosu Design, Snøhetta og Handverk som har stått sammen om både tema og slagord. Med «Share the moment» håper NRK å vise det spesielle og unike i Eurovisions Song Contest. En magisk kveld som deles mellom hele Europa og et seertall som er verdens største for et underholdningsprogram.
Artikkelen fortsetter under.
Gjennom tre YouTube-videoer, forsøker NRK og designerne å vise hva som er grunntanken bak temaet: Det å kunne dele noe magisk sammen – hvor du enn kommer fra. Videoene – som er ment som eksempler – og ikke er laget av teamet bak «Share The Moment» – kan du se under:
Video: Where The Hell Is Matt?
Video: Stand By Me (Playing For Change)
I følge NRK befinner ennå en god del idéer seg på tegnebrettet – men videoene over kan være en god indikasjon på hva vi har i vente. Boblene (ballongene) i logoen/temaet, skal symbolisere alle de unike følelsene som samles i øyeblikket.
Samtidig som logen ble offentliggjort, ble også de offisielle sidene til ESC – Eurovision.tv – oppgradert for å matche temaet (link).
Kilder; NRK: nrk.no, EBU: eurovision.tv
PS! Det ble også antydet at man nok må vente helt til mars før billetter blir lagt ut til salgs for finalene…