For nogle uker siden, kom første avsløringen av den første partner for neste årets uker i Tyskland, da man avslørte Schwartzkopf som offisiel sponsor. Neste navn er nu trukket frem av gottispåsen, da man presenterte den andra partner i skikkelse av Ludwig Schokolade, et firma med stolte konfekture-tradisjoner siden 1857.
Ludwig Schokolade står blandt andra bak chokolademerket Trumpf, som er et velkendt branding i bl.a. Tyskland. Siden 1998 har firmaet været en del av den store leske & mat-koncern Krüger-Group, som leverer alskens produkter til supermarkeder på food-siden, og er en av de store spillere på makedet.
Ludwig Schokolade er blandt andet valgt, fordi de har lange tradisjoner ut til forbrukerne, likesom Eurovisjonen har lange tradisjoner til tv-seerne. Årsaken for at man fra firmaets side ønsker samarbejdet, det er at man ønsker at komme bredt ut til landene som deltaker, og hér er der just en bra sjanse på den front.
Kilde: Eurovision.tv