Subwoolfer tar Europa med storm

Foto: Mandy Pettersen / ESC Norge

To uker etter MGP-finalen fortsetter våre utenomjordiske ulver å trollbinde folk. Til nå har det kommet mange reaksjonsvideoer og Subwoolfer virker å engasjere mange utenfor Norges grenser.

Med over to millioner streams på Spotify og nesten to og en halv millioner avspillinger fordelt på flere videoer på YouTube, begynner det å bli tydelig at Subwoolfer kommer til å bli en av årets største snakkiser i Eurovision-universet.

Forrige helg så vi fans i Australia som hadde laget Subwoolfer kostymer i salen på den australske finalen, og stadig flere kaster seg på den trenden. På TikTok ser vi stadig flere som lærer seg dansen, og det kommer fremdeles videoer på YouTube av folk som har lyst til å si noe om det norske bidraget.

Her har vi samlet noen av reaksjonsvideoene fra YouTube:

Eurovision.tv la i går ut sin månedlige oppdatering på YouTube over hvilke videoer som er mest sett på deres kanal, og i februas har Subwoolfer entret listen på en fjerde plass, foran årets bidrag fra Italia på femte plass og Polens bidrag på sjette plass. Blant årets bidrag har kun Spania blitt sett flere ganger den siste måneden.

De har også begynt med internasjonale intervjuer. Her kan vi se et intervju som nylig ble gjort med Daily Magazine på YouTube. Det kan virke noe utfordrende for Herr Talsperson å temme ulvene i disse situasjonene, men det virker som de koser seg veldig med oppmerksomheten og muligheten til å fortelle sin historie:

Er du også en fan av Subwoolfer? Da kan du bli med i fanklubben deres på Facebook.

Del:
Relaterte artikler
Eurovision 2022
2022: Alle låtene
Intervjuer
2022: Bekreftede land
Vi teller ned til Eurovision 2022
Dager
Timer
Minutter
Utforsk historien