Fordi både pressesenter og arenaen er stengt for fans og presse frem til mandag, må vi enn så lenge belage oss på å følge med på nettsiden til eurovision.tv og deres egen TikTok-kanal for oppdateringer på det som skjer i Liverpool.
Andre prøvedag er nettopp over og flere av storfavorittene som Sverige, Finland og Norge har siden i går hatt sine aller første prøver i vertsbyen. I etterkant av prøvene lastes det opp videoklipp på omtrent 15 sekunder på den offisielle TikTok-kanalen til Eurovision.
De som hadde første prøvedag i går, deriblant Norge og Sverige, har hatt litt lenger tid på å få klippene sine sett, men det er helt tydelig at noen klipp utmerker seg mer enn andre.
Den mest sette prøven
Norges første prøve er i skrivende stund sett av hele 2 millioner. På andreplass har vi Israel på 484.200 og like bak er Sverige med 451.000 visninger. Israel sitt klipp gjør det derfor svært godt og har allerede flere visninger enn Sveriges klipp, som har ligget ute i over et døgn.
Sverige har lenge toppet bettingen som en soleklar favoritt til å ta seieren i årets Eurovision, men etter dagens prøver har Finland begynt å snike seg oppover oddsen. Klippene fra den finske prøven har til nå blitt sett 299.700 ganger på TikTok.
Det er ingen tvil om at det norske bidraget er svært populært i år, noe MGP-general Stig Karlsen mener kan være et godt tegn for våre sjanser i Eurovision:
— Alessandra og Queen of Kings er allerede en global suksess, selv før Eurovision er i gang. Årets bidrag er godt på vei til å bli en av tidenes absolutt største MGP-låter.
De gode tallene fra strømmetjenester, YouTube og sosiale medier er et kvalitetstegn som gir en god indikasjon på potensiale innenfor konkurransen, sier Karlsen til ESC Norge i kveld.
Lurer du på hva Stig Karlsen og Team Norge følte etter gårdagens første prøve i Liverpool? Se vår livesending med han i reprise her: