Hadeland Glassverk skal visualisere 2010 logoet.

Norges eldste bedrift – Hadeland Glassverk (1762) – blev for ca. en uke siden valgt, til å bli den offisielle leverandør, som skal visualisere logoet for Eurovision Song Contest 2010. Resultatet laves i 4 sett, bestående av 3 ulike farge & diameterstørrelser: 35, 25 & 15 cm.

Hadeland havde avlevert en presentasjon av glassverket & produksjonen til arrangementsansvarlig Visit Oslo, som fannt idéen om at glassforme Eurovisjons logoet ganske brukbar, og dervet gik æren til Hadeland. Selve jobbet er en enestående sjanse for glassverket, dels for en en god markedsføring & reklame til Europa, og de vil have pressen i første række, så det er blot at benytte muligheterne.

De 4 sett som laves, vil finne plasser hos: Telenor Arena hvor arrangementet løper av stabelen, Plaza Hotell hvor deltakerne kommer til at bo & på Gardermoen (Oslo) Lufthavn hvor delegasjonerne og de mange gjester til showene ankommer. Sist men ikke minnst, så  kommer der et sett til glassverkets eget glassmuseum, hvor det vil indgå og vise en del av verkets historie fremover.

Foto: Jan Reidem

 

Hadelands egen side: http://www.hadeland-glassverk.no/

Kilde: Oa.no

Bildekilde: Oa.no/Jan Reidem 

Del:
Relaterte artikler
Basel
Melodi Grand Prix
2024: Alle låtene
Intervjuer
2025: Bekreftede land
Vi teller ned til Eurovision 2025
Dager
Timer
Minutter
Utforsk historien